6 Mayıs 2009 Çarşamba

Eski çağlara dair...

Şurda hatırlasam hatırlasam 22 sene öncesini falan hatırlıyorum ama iyiymiş lan demek istiyorum eski zamanlar için. Eski zamanlar derken, öyle 50-60 sene öncesini anıp " o zamanlar Beyoğlu'na takım elbiseyle çıkardık" falan diye söylenmeyeceğim. Benim daha eski, bayağı eski zamanlar. Yerleşik hayata ya geçilmiş ya da "aga yürü yürü tabanlarım şişti, yerleşelim artık bi yere" diye söylenmeye başlamış insanlar.

En büyük derdim geçim kaynakları. Şimdi ne yapıyoruz? Yok okul oku, meslek edin, sonra işe kabul edil... bildiğimiz şeyler işte. Halbuki diyorum o zamanar ne güzelmiş. "ulan hazır yerleşik hayata geçilmiş, millet kesin toprak için birbirine girmeye başlar. Şu dalların uçlarını sivriltsem de, millet direkt savaşa başlasa. Hepsi tek tek uğraşmasa kendi silahını yapmak için. Ben onlara bunları veririm. Onlar da bana et verirler, post verirler, namus diye bir şey de oluşmadı, belki kadınların memelerini de elletirler..." falan diye düşünüp seri üretime geçse, karşısına çıkıp "bi dakka arkadaşım. sen bunu yapıyosun da, yetkinliğin var mı? Eğitimini aldın mı? Buraların Standartları Enstitüsünden (o zaman yer adı yok) onaylı mı?" falan diye soracak insan da yok.
(nerde o eski mamutlar. şimdikiler hep hormonlu)

Hiç "olum insan sıkılır lan, televizyon falan yok" demeyin. Herhangi bir mağara adamının televizyonsuzluktan canının sıkıldığını düşünüyor musunuz? Mutlaka sıkılır insanın canı. Fakat şimdi de sıkılıyor. Açıyosun televizyonu Seda Sayan görüntüyü yanlardan bastırtmış, manken gibi poz vermeye çalışıyor. Bir kere o adam kafadan şanslı, Seda Sayan diye birinin varlığından haberi yok, Nihat Doğan'la aşkını hiç bilmiyor. Daha güzel ne olabilir lan!

Aslında tek seferde yazıp bitirecektim ama bayaği bir mevzu var eski çağ hakkında. Değişik yönlerden ilerki yazılarda da irdeleyeceğim. Siz de iyice düşünün, bence hep beraber geçelim eski çağlara.
(Çatalhöyük'teki Yonja mağarasında bulunan profil resmi)

2 yorum:

  1. bunun devamını istiyoruz..

    YanıtlaSil
  2. Adsız biz de senden bir hesap açıp Adsızlıktan kurtulmanı istiyoruz

    YanıtlaSil