29 Mayıs 2009 Cuma

Doğan'la Şahin'i ayırt edemiyorum!














Bunca yıllık şöförlük tecrübeme, otomobillerle az-çok ilgilenmeme, modellerden falan da bayağı anlamama rağmen Doğan'la Şahin arasındaki farkları bilmiyorum. Getirin karşıma bir Şahin bir Doğan, hangisinin hangisi olduğu söyleyemem. Bırakın arabayı, doğan ve şahin kuşlarını getirseniz onları da söyleyemem. Hele bir de doğan görünümlü şahin var ki, hiç girmeyelim o konuya, kafa iyice gidiyor. "Bak!"diyorum, "şahin 1.6 i.e geliyor". "Olur mu lan! Doğan slx 1.6 i.e cdi prodizel" cevabını alıyorum.

Bazen "hacı bak şahinleri aynen doğan diye salacaz piyasaya, daha pahalıya satacaz" falan diye düşündüklerini düşünüyorum. Biri diyor "farlardan anlaşılıyo", öbürü diyor "götü yere yakın olunca doğan oluyor".

Biliyorum çoğunuz bunu yaşıyorsunuz. Gelin itiraf edelim. Aslında hiçbirimiz bilmiyoruz, değil mi? Etiketini sökseler Doğan diye yeriz Şahin'i.

Öyle değil mi lan

17 yorum:

  1. valla ben de ayırt edemiyorum onları, yıllarca doğana binmeme rağmen:)

    YanıtlaSil
  2. ben arka arkaya bi doğana bi şahine bindim, hala anlamıyorum:))

    YanıtlaSil
  3. kuşları ben de ayırt edemem. ama araba olanları cam açma mekanizmalarından şıp diye anlarım. çünkü şahin in cam açma mekanizması manüel kol vasıtasıyladır, doğanınki ise otomatik düğmelidir. (tabi sadece ön kapılarda)
    sanırım tek farkları da o.

    YanıtlaSil
  4. dışardan da şöyle olur;
    yaklaşıp sahibine "abi, bu şahin mi doğan mı" diye sorarız.

    YanıtlaSil
  5. 'dışarıdan nasıl' sorusunu uzman olarak ben cevaplıyayım. doğan'ın ön ızgarası daha dar.
    Bi de bana mı öyle geliyo bilmem, şahin daha bi hıyar duruyo, doğana daha çok çengelköy hıyarı gibi. Sonuçta ikisi de çok hıyar.
    Bi de kartal vardır ki, merak ediyorum dünya üzerinde, bu derece savuran başka bir tomofil var mıdır acaba.

    YanıtlaSil
  6. hakkaten de belli bi ayrıntısı yok bu işin ben bunu anladım. bir tane tofaş yetkilisi yok mu şurda ya, durumu açıklasın

    YanıtlaSil
  7. arkadaşlar şahinler 88 ve 2002 yılına kadar cıkmıstır 88 ve 96 modellerı arası duz gögus ızgarasız farlar la bırlıkte uretılmıstır. 96 yılından 2003 yılına kadar hıdrolık drekson ve ızgaralı far göstergelerdede devır saatı koyulmustur.2000 model 2003 model arası orjınal lpglı olarak uretılmıslerdır..

    dogana gelınce 88 ve 2003 yılları arasında uretılmıslerdır 88 ve 90 yılları arası da otomatık cam yoktur.. 90 ve 96 yılları arası ızgaralı gögus otomatık cam sıs farı olarak ureılmıstır..96 2003 yııları arası hıdrolık drekson merkezı kılıt sıs farı kapı ıcı sued döşeme 14 jant lastık yuksek gögus otomatık cam olarak uretılmıstır.. kasa farkı vardır doganlardakı kasalar yuksek durur sahınler pısırık durur..2000 2003 yılları arası fabrıkada orjınallıgı bozulmadan kartaldan bozularak sahın dogan olarak orjınal lpg olarak satısa sunulmusur 2003 kasım ayından ıtıbaren ıstege göre uretılmekdedır daha fazla bılgı ıçın anti_x006@hotmail.com saygılarımla

    YanıtlaSil
  8. motor farkı var doğan slx lerin motorlarından ses gelmez ama şahinle bi yüklen gaza egsozdan çok motordan ses gelir,şahinlerde devir göstergesi ileriki modellerde çıkmıştır 91 model doğan L de bile vardır :D silecek farkları var değiştirmediği sürece sileceklerin hızları bile değişik daha çok değişik yönleri var

    YanıtlaSil
  9. 3 tane dogan aldım şahine binmem yinede binmem boşuna dememişler dogan görünümlü şahin abi fark bu

    YanıtlaSil
  10. şahinle doğan arasında motor farkı yoktur motor tork hp sine kadar aynıdır yalnız doğan kasada şahine göre daha geniş sahin daha dar artı doğanda otomatyik cam sis vs gibi donanımlar vardır fark budur...

    YanıtlaSil
  11. AraLarındaki Tek Fark Bence Kasa Farkı Doğan Şahine Göre Daha Geniş Tek Fark Budr Bence Örnek Olarak Arkadan Çekilmiş Şahin Ve Doğan FotoLarına Bakın Hakk Verceksiniz 7 YıLdır TOFAŞK çıyım :D

    YanıtlaSil
  12. Arkadaşlar genelde doğanın motoru şahinin motorundan daha iyidir doğanın 90 modeli bile otomatik camlıdır ama şahinin 2000 modeli bile oto cam değil doğan daha geniş ve lükstür şahin daha küçüktür şahinin motor sesi daha çoktur doğanda daha az ses gelir 9 yıldır 1990 model doğa L kulanıyorum arabamdan rahatsız olmadım bence alacaksan kardeşim doğan al düşünmeden hemde

    YanıtlaSil
  13. Sahinde arka koltuklarda baslik olmaz daha dandik durur celik jant olmaz tampon altı boyali değildir stoplar degisiktir aynalar boyali degildir kapi altında cita yoktur sahinde koltuk dosemeleri farklidir el freni yeri değişiktir doğan yuksek gogus olani vardir sahinn yoktur sahinde sis fari yok sahinde arka plakanin altinda plastik olmaz sahinde hidrolik direksiyon 98de baslar on camlari otomatik değildir

    YanıtlaSil
  14. Sahinde arka koltuklarda baslik olmaz daha dandik durur celik jant olmaz tampon altı boyali değildir stoplar degisiktir aynalar boyali degildir kapi altında cita yoktur sahinde koltuk dosemeleri farklidir el freni yeri değişiktir doğan yuksek gogus olani vardir sahinn yoktur sahinde sis fari yok sahinde arka plakanin altinda plastik olmaz sahinde hidrolik direksiyon 98de baslar on camlari otomatik değildir

    YanıtlaSil
  15. Doğan yerli Mercedes gibidir. Şahin ise bildiğimiz Şahin

    YanıtlaSil
  16. Doğanla şahin arasında kasa farkı yoktur aynı kasa motorlar farklıdır şanzımanda farklıdır 90 model şahin 72 beygir doğan ise 83 beygirdir yanyana kalkarlarsa daha net anlaşılır doğan sansumaninda 2 vitesden sonra vites araları uzundur buna motor gücüde eklendiğinde şahine göre cok seridir iç donanıma gelince doğanın arka koltuğunda kol dayama vardır on camlar otomatiktir göğüslük önden açılır ve daha geniş ve kullanışlıdır ayrıca devir saati vardır koltukları daha konforludur ve motor sesi içeri az gelir orta konsol el direncine kadar uzanır ayrıca bende ki 90 model sl de klima var hepsinde olmuyo tabi dikiz aynası ve lambası takım olarak farklıdır buna tavan dosemeside dahil dış donanım olarak doğanda farlar çıtali sis farı far yikama ön panjur arka stoplar ve bazi doganlarda renkli cam vardir arka plaka arkasi plastigide unutmamak lazim tabi bu bahsettigim farklar sadece 90 modeller de var digerlerini anlatmaya kalksak okumaya sabir gerekir 😁 şahinin tek avantajı her yıl ve modelde doğandan daha az yakar yakıt yönünden ekonomiktir.saygilar...😁

    YanıtlaSil