23 Aralık 2009 Çarşamba

Biz bu senaryoyu daha önce de gördük!


Sinema dünyası gene karışmış. Dükkana bakayım diye iki dakka arkamı döndüm, o ara bir Avatar furyası başlamış, almış yürümüş arkadaş. Ne ara çekildi de ne zaman geldi anlamadım. Açıkçası zaten ben bunu şu çizgi film olanın filme çekilmiş hali sandım ilk duyunca. İşte su halkı var, toprak halkı var, biri ateş atıyo öbürü rüzgar filan yapıyor ya, o sanıyordum biraz da ondan ilgilenmedim çoluk çocuk filmi mi izleyecez bu yaşta diye, meğerse değilmiş...

Baktım ki yönetmeni James Cameron, dedim kesin gene gözyaşlarının sel olup akacağı bir film geliyor. Kurt yönetmen ağlatmadan duramaz seyirciyi, yılların tecrübesi sonuçta. Yılmaz vural bir, James Cameron iki (tecrübe açısından)...

Neyse, konuya gelirsek: Kurtlarla Dans'la Son Samuray'ı al, herkesi maviye boya, al sana Avatar. Yalnız Titanicten de (taytanik okunuyor) bir kaç sahne olaydı o zaman çok güzel olacaktı. Şu pruva sahnesi var ya, kız kollarını açıyor, leonardo da arkadan değdiriyor filan, o da olsun diye çok bekledim ama çıkmadı. Ama görsel efektler, 3D filan süper, ona bir şey demiyorum. Hatta dur, şunu diyorum: "adamlar yapmış".

5 yorum:

  1. Ben bu animasyon olayinin geldigi son noktayi da kacirdim zaten. Gercekci olsun diye kasiyorsaniz ne diye o kadar para dokuyorsunuz, alin iki celebrity, bir kutu da filli boya artik mor olur yesil olur gonlunuzden ne gecerse, iki efekt, gaz muzik, aforzima formatli bir kisim manali gibi duran "one liner"lar, bol da reklam, box office'te zirveyi gorursunuz zaten bir sekil. Bir de animasyon one ciksin diye senaryoyu da kliseye boguyorlar, izledigimden birsey anlamiyorum. Ne guzel eskiden bi tek cizgi film vardi.

    Bir de bu avatar'a ozel laflar hazirladim. O usb kabloyla ota boka baglanma isi sanirim matrix'ten kalma bir fantazi. Zaten ozunde dandik bir fikirdi, bir de animesini yapmaya ne gerek var.

    O atesli, sulu, toprakli, havali olanin filmini de Shayamalan cekmis, yakinda cikiyor piyasaya. Coluk cocuk filmi diyenin umugune su atar usb'sini topraklarim, kor ateslerde mangal yapar airbender'a yelletirim. Gerci Zuko'yu amele pazarindan getirtmisler gibi duruyor ama idare edicez artik.

    YanıtlaSil
  2. ben anlamadım şimdi, avatarı indiriyo muyuz indirmiyo muyuz? bana onu söyleyin...

    YanıtlaSil
  3. 3 boyutlusunu bulursan indiriyosun

    YanıtlaSil
  4. yalnız james cameron'un da hakkını yemeyelim titanik mitanik diye, terminator'u de bu adam yapti sonucta.

    YanıtlaSil