19 Şubat 2009 Perşembe

Kıyı Köşe Lezzet Durakları 002: Köfteci Ömer Abi

İşyerinden bir arkadaşım Köfteci Ahmet Abi'nin muhteşem lezzet bombasını yediğimi görünce sordu: "Hey depik! Ahmet abi'den mi aldın?", cevapladım: "Tabii ki! Bu muhteşem lezzet başka nereden alınabilir?". Buraya kadar yerel radyo reklamları gibi giden konuşma şöyle devam etti. "Abi o bozdu ya. Şu arka sokakta biri daha var, ona git bi dahakine. Hem kolonyalı mendil de veriyo". Çok değişiklik yanlısı olmayan ben, bu son cümle karşısında donup kaldım ve ertesi gün düştüm o gizemli köftecinin yoluna.

"Köfteci Ömer Abi" de benim koyduğum isim. Biliyorum çok yaratıcı değilim ama şu "Ömer'in Lezzet Diyarı" falan da çok iddialı olur dedim. Ömer Abi'nin de mekanı çok güzel. Renkleriyle urfalı izlenimi veriyor öncelikle. Yine açıkhava oturma yerleri ve yine ferahlık diyorum sadece. Fakat asla soğuk değil. Samimiyet ile laubalilik arasındaki ince çizginin nerede olduğunu biliyor Ömer Abi ve o çizgiyi asla geçmiyor.

(Ömer'in Lezzet Diyarı)
Ömer Abi'nin Menüsü Ahmet Abi'den de geniş. Çeyrek ekmek katlarının arasında köftenin yanısıra "tavuk şiş" ve türlü içecekler de mevcut. Köftesi hakikaten çok güzel. En yakın zamanda tavuğunu a tadıp izlenimlerimi aktaracağım. Ömer Abi kapısının önüne koyduğu damacana ve pompa ücretsiz içme suyu hizmeti sunuyor. Köftenin tadı damağınızda kalıyor ve bu su onu ordan kolay kolay sökemiyor efendim. Yemeğiniz bittiğinde Ömer Abi'nin uzattığı kolonyalı mendil ile kendinizi çok temiz ve ferah hissediyorsunuz. Yoksa ağzın kenarlarında falan yağ kalıyor, insanı rahatsız ediyor yıkayana kadar. Bende bıyık falan da var, daha kötü oluyor. Neyse...

Ömer Abi'nin yeri ise gayrettepe Akbank şubesinden profilo avm ye giden yolda. Çeyrek ekmek arası köfte sadece 2 lira!

(fotoğraf: depik)

2 yorum:

  1. Deniz ürünleri ve uzakdoğu mutfaklarından da lezzet duraklarını da köşenizde görmek isteriz.

    YanıtlaSil