15 Mart 2010 Pazartesi

Bilime sığ bakış: Küresel ısınma!



Sayın Evde kendimizciler! onkaplan'ın kendi blogunda mükemmel bir yazı dizisi var. "Onkaplan'la Sanata Seviyesiz Bakış" adında. Seviyesiz bakış dedin miydi beni tarif ediyor olay. Cehalet mutluluktur gibi bir şey bu. Ayrıntıları bildikçe insanlığımızı kaybediyoruz, şaşıracak şey kalmıyor. Misal bir geminin nasıl yüzdüğüne şaşırmak güzeldi. Sonradan kaldırma kuvveti falan öğrendik, mantıklı geldi. Ben de koyverdim her şeyi. Bilmek bir şeye yaramıyor.

Ben de onkaplan'dan esinlenerek (müsadesine sığınarak) sığ bakışla yazacağım her şeyi. Bilime, sanata, spora falan sığ bakışla bakacağım bundan sonra. Hatta sığ olduğunun farkında olmayıp, çok komplike yazıyormuşum gibi düşüneceğim. "Bunların hepsinin arkasında Amerika var!" gibi.

İlk konumuz küresel ısınma. Arkadaşım küresel ısınmadan bahsediliyor, bu sene hayvan gibi soğuk oldu. Hani ısınıyorduk ulan mütemadiyen. Geçen sene bu sıralar mont giymiyorduk. Bu sene montla bile üşüyoruz. Her sene doğalgaz faturası artıyor. Nasıl iş bu?

Bunlar hep İsrail'in oyunları. Orada havalar sıcak ya, tüm dünyayı kandırıp iklimi soğutmaya çalışıyorlar.

Bir de neymiş efendim, kutup ayılarının nesli tükeniyormuş! Ya bu kutup ayısı denen hayvanın ne faydasını gördük bugüne kadar? Ne eti yenir, ne süt verir. Tarlaya koşsan, koşulmaz. Üstüne binsen, binilmez, asabiyet yapar.

E bu zamana kadar kimbilir hangi hayvanların nesli tükendi. Dinozorlar yok diye çok mu zorluk çektik arkadaş? Kutup ayısı da adam olsun tükenmesin madem. Ulan bugün insanlığın nesli tükenecek olsa hangi hayvan çıkıp üzülecek? Sorarım size! Yok efendim buzların erimesi kutup ayısı için kötüymüş. Rakıyı da buzsuz içiversinler bundan sonra. Hem buz rakının tadını bozar.




Not: Nesli tükenen canlılar azuth'un masada boş bardaklar blogunda ele aldığı bir konudur. Kendisinden çalıp çrptığım cümleler var.

10 yorum:

  1. yaw ne çalıntı bi yazı bu, tam bi yerini kopyalıycam ahaha yazcam, onu bi yerden çalmışın konsepti başka yerden.. anaaa noluyo böyle ya?

    YanıtlaSil
  2. en büyük destekçinim depik! ben de yillardir anlamiyorum bu bilim ve teknol islerini... tv. olayi nasil oluyor mesela, ekrandan izliyoruz ama nasil geliyo o goruntu? biraz dusununce aklim cikacak gibi oluyor, interneti tahayyul dahi edemiyorum...

    insallah sessiz cogunlugun sesi olacak bu sayfalar, hayirli ugurlu olsun!

    YanıtlaSil
  3. bidostcum, yazının çalıntı yeri yok. tamamen bana ait. sadece konsept nerden aklıma geldi onu şeyaptım. nesli tükenen hayvanlar da tamamen bana ait bir fiki ama önceden azuth da yazdığı için belirttim. yoksa beni biliyosun, çalmam, esinlenirsem de söylerim.


    onkaplan abi, tv işi çok basit bir kere. gelen sinyalleri işleyen bir birim var. sonra elektron tabancası gibi bir şey onları ekranın piksellerine yönlendiriyor. internet daha da kolay. herkesin bi adresi var. tıklıyon, bilgi sana geliyo.
    aaahahhaahah bakma bana. elektronik mezunuyum daha radyoyu anlamıyom şerefsizim. bırak televizyonu, ses nasıl kabloda ilerler, ona bile şaşırıyom muntazaman. çok acayip

    YanıtlaSil
  4. hey yakışıklı kalbimi çaldın

    YanıtlaSil
  5. Ses olayı çok basit aslında. Şimdi bi birim var ses frekansını elektrik frekansına çeviriyo, ondan sonra rerörö röreree....

    o değil de "üniversitede 8 yıllık eğitime destek" kampanyası kapsamında yıllara yaydığımız "elektroniğe giriş" dersimize saygı duruşu yapmışsın yorumlarında... yaşasın sığ mizah.

    YanıtlaSil
  6. Adsız sevişelimmi
    http://img192.imageshack.us/img192/778/15557210923484509751269.jpg

    YanıtlaSil
  7. selam tanışalım mı

    YanıtlaSil
  8. Ve depik isyanın sesi olur!

    YanıtlaSil
  9. merhaba yarışalımmı

    YanıtlaSil