20 Eylül 2013 Cuma

Gerilim filmi!

Kendime geldiğimde elimde bir bıcak vardı! Diğer elimde de bir patlıcan.  Duvara dayanmış tablette oynayan videoda bir kadın patlıcanın kabuklarını ince ince soyuyordu. Kadın gerçekten işini iyi yapıyordu. Masanın üzerinde tabletten başka birkaç patlıcan,, bir kase içinde kıyma, maydonoz ve soğandan oluşan bir karışım, biraz sıvı yağ ve bir tane domates vardı. Kadın şimdi de patlıcanları ocağın üstündeki tavaya diziyor ve kızartmaya başlıyordu. "Yağın iyice kızdığından emin olun" dedi. Ben... sanırım karnıyarık yapıyordum...

Sonra yvaş yavaş hatırladım. Zaten bir bilinç kaybı söz konusu değildi. Malzemeleri hazırlamış ve videoyu açmıştım. Patlıcanı soyarken de birden bir aydınlanma gelmişti sanırsam. Her gün de aydınlanma yaşayan insanlar olmadığımız için şaşırdım tabi. "Napıyorum lan ben?" dedim ve kendimi salona attım. Saat 12:25'i gösteriyordu. Televizyon sehpasının üstündeki yoğun toz dikkatimi çekti. "Ev kirlenmiş..." dedim içimden...

Kendime geldiğimde bu sefer kolum havadaydı. Plastik taburenin üstünde olduğumu farkedince bir an dengemi kaybettim. Düşmek üzereyken perdeye tutundum. Perde yumuşatıcı kokuyordu, hafif nemliydi. Ağrıyan kolumu ovalarken camdan dışarı baktım. Hava kararmak üzereydi ve camlar tertemizdi. Evde bir deterjan kokusu hakimdi. Ellerim de çamaşır suyu kokuyordu. Televizyon sehpasındaki tozu almadan önce yerleri süpürüp sileyim diye düşünmüştüm. Yoksa süpürürken kalkan toz sehpayı yine kirletecekti. Yerleri hallettikten sonra camların kiri dikkatimi çekmiş, onları silmeden önce de tülleri yıkayayım demiştim. Tülleri çamaşır suyuna bastırdıktan sonra camları silmiş ve bulaşıkları yıkamıştım. Sonra tülleri makineye atıp makine bitene kadar banyoyu ve mutfağı temizlemiştim. Makine bitince de tülleri asıyordum ki, kendime gelmişim.

İnsan işsiz olunca evde nasıl vakit geçireceğini şaşırıyor. Parasızlıktan dışarı çıkasım da gelmiyor anasını satayım. Tüm gün dizi-film izle, temizlik-yemek yap... Hava da sıcak evde don gömlek takılıyoruz tabi. Bir de böyle bir havalar falan yemek yaparken. Sanırsın biskolata adamı! Tamam, hep temizlik ve yemek yapan bir bekardım (kızlara selam ederim) ama yakında kısır yapıp konu komşuyu çağıracağım lan!

- Kızlar! Size yemek yapayım mı?

Eşe dosta şey yapabilirsek yalnız... Ürün müdürü, proje yöneticisi falan lazım olursa yani... CV'mi göndereyim mi?

4 yorum:

  1. Evdekendimize yaraşır bi evdekendimiz yazısı.
    Bu arada dolapta bira var mı?
    Gelirken alayım mı?

    YanıtlaSil
  2. o kadar yazmazsan yazarlardan başkası okumaz tabi. bira vardı evde ama sen al yine de

    YanıtlaSil
  3. Nice post, things explained in details. Thank You.

    YanıtlaSil