13 Mayıs 2010 Perşembe

Teknoloji Dünyası: Diyar Diyar Anadolu

Google maps'de bir özellik yapmış adamlar, daha doğrusu muhtemelen adamlar bunu yapalı epey olmuş da ben teknolojiyi geriden takip eden bir insan olduğum için (vasati 5 yıl) bunu yeni öğrendim; böyle "streeet view" diye bir şey var, bir giriyorsun binaları cepheden filan görüyorsun, sokağın içindeymişçesine geziyorsun, acayip bir şey. Tabi canlı görüntü değil, onu cia yapıyor bir tek (bir filmde gördüm, teknolojik ilerlemeyi holivut filmlerinden takip eden bir insanım).

Ben bu teknolojiyle bir anda karşılaşınca, tabi ister istemez kısa süreli bir şok geçirdim, bu kadar teknolu aklım almadı. Sonra, ataları orta asyadan gelmiş, anadolu hamuruyla yoğrulmuş şanlı bir ecdadın torunu olarak kendime yakışanı yaptım ve hemen "acep sokaklardaki manituları da görebiliyo muyuz?" diye sinsi gibi kurcalamaya başladım gugılı.

Google'ın penceresinden Times meydanı ve New York sakinleri... arkadaki manitalara zoom özelliğimiz de mevcuttur (google earth reklam filminden)..

Adeta bir kültür elçisi gibi, damarlarımdaki asil kanın da vermiş olduğu çoşkuyla, prag'dan girdim, viyana'dan çıktım. Ayıptır söylemesi red light strauze'ye bile gittim (orayı çekmemiş gugıl, bozuldum biraz). Avrupa kesmedi atlantiğin öte ucuna atladım miami sahilleri senin, las vegas batakhaneleri benim gezmediğim görmediğim yer kalmadı; başka başka kültürlerle, başka başka yörelerle kaynaştım, medeniyetle bir oldum adeta.

Tabi kıro gibi sırf kızlara bakmadım, yanlış anlama olmasın. İşte tarihi yerler olsun müzeler olsun önüme ne çıktıysa onlara da baktık biraz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder