13 Şubat 2010 Cumartesi

Bir Müzik Devrimi: Televole Serisi

Dünya ortak müzik kültüründe derleme müzik serilerindeki en başarılı ülkeyiz kanımca. Bu konuda üç önemli dinamik bizi en önemli sıraya yerleştirmiştir. Birincisi Mezdeke albümleridir, ikinci olarak Muazzez Ersoy ortaya çıkmış ve NOSTALJİ demiştir bize koca bir seri boyunca. Ancak Televole serisi vardır ki tüm zamanların en başarılı satışlarına sahip amatör yapımıdır.


Zamanın en büyük hitleri kimin yaptığını bilmediğimiz bu listeyle karşımızda sıralanırdı. Ve her zaman bir Metro Fm Summer Hits , Number One Super List gibi profesyonel çalışmaları satışlarda katlaya katlaya bir hale gelmiştir Televole serileri.

Ben serinin 4. çalışmasına kadar biliyordum ancak geçenlerde internette "Televole 14 Derleme Çalışma" diye bir download linki görünce bir tebessüm yayıldı suratıma.

Sorarım size dostlarım hangi yapım bu kadar uzun bir seriye sahiptir. Cehennem Silahı bile bu kadar uzun sürmezken nedir bu Televole'nin ısrarcı başarısı. Televole isimli magazin programının fontunu alarak Comic Sans'la yazıverip şarkı isimlerini böyle büyük bir satış başarısı nasıl yaşanabilir. Tabii ki artık o eski ışıltılı günlerinden eser yok pek tabii ancak o zamanlar kaset şeklinde piyasaları kavururken şimdi de çağa ayak uydurmuş ve bir dowload linki kadar bize yakın hale gelmiş.


FAKAT? ---------------------------------------------->

Bu başarı öyküsü de pek tabii kendine mal etmeye çalışan bazı isimlere sahne olacaktır. Böyle kelime oyunları yaparak Tiesto, Armin van Buuren gibi isimlerden bile daha çok dinlenmiş ve dünyanın en uzun derleme müzik serisini yaratmış bir isim sanıyoruz yandaki dudakları.

Bu gibi olayları kınıyıoruz ve konumuza geri dönüyoruz dostlar.

Televole serileri çok eğlendirdiği gibi çok da canlar yakmıştır yurdumuzda. Şahit olduğum olaylardan birinde sene 1998 falan olmalı yanlış hatırlamıyorsam. Arkadaşım Emrullah (iş arkadaşları olarak ona Emo diyorduk) Gamze ismindeki zemin katta oturup penceresinden insanlarla iletişimine izin verilen bağyana "Ar yu veri!" diye bir şarkı var yeni TELEVOLE'de gibisinden bir cümle kurmuştu. Ben de Emo'nun yanındaydım ve sıcak leblebi yiyordum. Emo'nun bu durumdaki kıvırma payını hesaplıyordum ve ona göre Emo'yu bu durumdan hemen kurtaracak planı tam düşünüyordum ki Emo dökülüverdi " Aaaaarrr yuuuu verriiiiii ii iii iii!! " diye bir şarkı diye şarkıyı söylemeye kalkınca benim planlarım taslak halindeyken geri dönüşüm kutusuna yollandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder